fredag 11 september 2009

Äntligen tillbaka på bloggen!

Hej på er, äntligen är jag tillbaka. Vi har haft datorstrul en period...
Vår sommar har varit jättebra. Hon verkar inte ha påverkats av värmen, med tanke på skenan och så. Däremot har hon haft lite problem med sår och skav. Hon växer ju så det knakar så jag antar att skenan inte "hängt med riktigt", så ett extra besök på OLMED har det blivit i sommar för att justera skenan. Men trots sår och skav så har hon inte gnällt någonting, helt otroligt!!!


Vår tjej har hunnit bli nästan 6 månader nu. Hon vänder sig utan problem till både mage och tillbaka till rygg, både med och utan skena.
Inget problem att vända sig med skenan på kort sagt, eller att ligga på mage :-)

Som andra bebisar i samma ålder gillar hon att ligga och titta på sina händer och fötter :-) På bilden är hon utan skena och man ser klumpfoten till vänster (men jag tycker inte man ser att hennes fot har varit vriden).

Hon lyfter utan problem upp båda benen! Hon gillar att ligga och titta på skenan länge. Kanske för att den är så färgglad :-)

Två helt vanliga fötter, världens finaste fötter tycker jag ;-)

3 kommentarer:

EOB sa...

Hej mamman med stort M, du är för evigt min mamma hjälte!Tack för att jag fick läsa din blogg om vackra, fina bebis prinsessan! Kram Elisabeth Bågfors

Helena Eriksson sa...

Hej!=) Jag föddes också med klumpfot..Min vänstra fot, precis som din dotter! Söt hon är!

Anonym sa...

hej
min son oxå föddes med klumpfot vä
född -94 och är nu en stor vuxen man
Vi har oxå haft mkt problem under hans uppväxt och gått på många kontroller och mätningar båda av vaden och även foten med MR och benlängd mätning fram till tonåren då började epifisena sluter sig då var inte längre mätningar med MR aktuellt även uppföljningarna upphördes
Varit mkt i kontakt i början med ortopedverkstaden för alltifrån skenor till ortopediska inlägg och skor
en del sjukgymnastik för foten och rörlighet i den även för förstärkning av den svaga vaden
så det var en resa
men eftersom jag som mamma var sjuksköterska och kände lite grann så tog jag det ganska lätt ändå men det var en kämpig tid
med alla övningar hemma med balans platta och olika fotövningar med töjningar osv...
Han fick gå igenom 2 op för hälseneförlängning
har även skruvor i foten

Lycka till i din resa med dottern tills hennes pubertitet
Men fortsatt att vara envis och följsamt