torsdag 17 september 2009

Dax för ny skena


Idag har vi varit på OLMED och mätt ut en ny skena.
Den hon har nu börjar bli för liten :-)

Det finns massa olika mönster att välja på. Jag gillar
egentligen det hon har nu men valde ett annat mönster
till slut. Man ska väl variera sig ;-)

När hon börjar gå slipper hon skenan på dagtid. Då
kanske hon kommer ha några av dessa fina skor
(som också finns hos OLMED). Visst är de vita tuffa?
Skorna är förstärkta runt hälen bland annat för att ge extra stöd.

10 kommentarer:

Marita sa...

Hej
Vilken fin blogg och vilken fin tjej du har! 6 månader och supersöt.
Min son föddes för snart 17 år sedan med klumpfot på högerfot och gjorde en likadan resa som din tös gjort hittills. Så i det sammanhanget vill jag bara nämna att han lärde sig gå med skenan på foten, när han var 9 månader. Jag fick nämligen inte ta av den mer än för att bada honom och de trodde mig inte när jag sa att han gick. Det fick bli att läkaren fick se själv vid nästa besök vi gjorde.
Lycka till i fortsättningen
Kram

Oo-oO sa...

Marita: kul att höra om din son. Otroligt att han lärde sig att gå med skenan på sig.

Mamman till lilla farbror Melker. sa...

Heej, nej men vad kul! Vad roligt att se att ni också åker till Olmed och har behandlats på Astrid Lindgrens sjukhus :) Skulle vara kul om man kunde sammanstråla någon gång, typ på Olmed eller nått :) Ha det gott! Kraam :)

Madde sa...

Kul att du hittade min nya blogg via Elinor. Du skrev en kommentar till min gamla förrut, Normalsaltad.blogg.se

Tack så jättemycket :)

Elinor sa...

Va härligt att läsa i din blogg, hon verkar vara så glad din dotter :) Peppande också nu när operationen snart för oss stundar, det är lugnande att se ett så sött ansikte må så bra trots sin lilla fossing!

Madde sa...

Uuh ja, det var tydligen "bara" magsjuka, men det är verkligen inget vidare! Tvättmaskinen går i ett och man kan ju inte göra så mycket annat än att bara vara hemma :/ Riktigt tråkigt..Men men, är allt bra med er :)? Kraam

Mamma till Melker. sa...

Hoppla hejsan :)
Nu är han frisk igen tack godegud!

Nej han har aldrig haft skav av sina skenor, dock fick han en jättestor vätskefylld blåsa på fotens ovansida när han hade gips i somras. Har ni vart och kollat den där lilla knölen än? Sa dom vad det kunde vara?

Kraam

Unknown sa...

Superfin tjej du har. Har en son på över 3 år som oxå går på olmed. Kan nu oxå rekomendera med varm hjärta den nyastartade hemsidan www.klumpis.se

Oo-oO sa...

Tack! Har inte uppdaterat på länge då behandlingen är klar i princip. Min dotter har fortfarande skena på natten men aldrig på dagen :-)

Anonym sa...

Hej!

Jätte fin blogg, jag är också född med klumpfot och det var härligt på ett sett att kunna se hur allt såg ut när jag gick igenom samma operationer och liknande =)